مشاور ورزشی

تقویت عضلات

دوچرخه‌سواری

تقویت عضلات در دوچرخه‌سواری

عنصر مقاومت در دوچرخه‌سواری نه تنها چربی‌های بدن را می‌سوزاند بلکه عضله هم می‌سازد، به ویژه ماهیچه‌ سرینی بزرگ، ماهیچه همسترینگ، ماهیچه چهار سر ران و ماهیچه پشت پا.

کسانی که درصد عضله بالاتری دارند، حتی وقتی تحرکی هم ندارند هم کالری بیشتری می‌سوزانند.

دوچرخه‌سواری یک ورزش پای جدی است. عضلات چهارگانه، عضلات عقب ران با ایجاد فیبرها برای سازگاری، واکنش نشان می‌‌دهد. اگرچه دوچرخه‌سواری با ایجاد مقاومت کم به آرامی باعث ایجاد ماهیچه‌ها می‌شود، شما می‌توانید مزایای آن را به حداکثر برسانید و با دوچرخه‌سواری کردن در سربالایی، با بردن به دنده بالاتر و یا تمرینات طولانی‌تر، ماهیچه ‌های خود را به حداکثر برسانید.

بهترین راه برای ساخت قدرت، به خصوص در عضلات چهارگانه، این است که از بالاترین دنده دوچرخه استفاده کنید و به خود فشار آورید.

اکثر دوچرخه‌سواران تمایل دارند که کاملا روی عضلات چهار سر ران تمرکز داشته باشند. قطعا این عضلات برجسته، نقش مهمی را در رکاب زنی ایفا می کنند اما تبدیل شدن حرکت به انرژی، نیازمند فعالیت یک گروه از عضلات کمکی است. در اینجا به معرفی مهمترین آنها می‌پردازیم.

عضلات پشت ساق پا، 20 درصد از نیروی رکاب‌زنی را تولید می‌کند. عملکرد اصلی آن تثبیت پنجه پا روی رکاب است. این عضلات به همان اندازه در راستای تامین نیرو با عضله پشت ران و چهار‌ سر‌‌ ران هم هماهنگی دارد. معمولا دوچرخه‌سوارها به داشتن ماهیچه‌های پشت ساق پای قدرتمند و عضلانی معروف هستند.

عضلات سرینی، گروهی از سه ماهیچه هستند که ناحیه باسن را تشکیل می‌دهند و 27 درصد از نیروی دوچرخه‌سواری را تامین می‌کنند و به ما کمک  می‌کند که در هنگام نشستن بر روی دوچرخه، ثبات داشته باشیم.

عضلات شکم،  باعث کاهش حرکات بدن به اطراف در زمان دوچرخه‌سواری می‌شود. همچنین ثابت نگه داشتن بدن بر روی زین یکی دیگر از موارد تاثیرگذار این عضله در زمان دوچرخه سواری است. زمانیکه این عضلات به درستی درگیر شوند، می‌توانند 4 درصد قدرت رکابزنی را تامین کنند.

عضلات چهار‌ سر، عضلاتی که در قسمت جلو پا، از مفصل ران تا زانو امتداد دارد و ماهیچه‌های باز کننده زانو، هستند آنها حدود 39 درصد از قدرت رکابزنی را تولید می‌کنند و وقتی پا از ساعت دو تا پایین‌‌ترین بخش مسیر رکاب را تولید می‌کند، کاملا درگیر می‌شوند.

عضلات پشت ران (همسترینگ)، عضلاتی است که خم کننده زانو است و به برگشت رکاب به موقعیت ساعت 9 کمک کرده و در حدود ده درصد از توان مورد نیاز برای رکاب زدن، مشارکت دارند.

عضله خم کننده ران، عضلاتی هستند که در قسمت جلو ران امتداد یافته اند و به بالا آوردن پدال به بالاترین موقعیت برای شروع یک دور چرخش دیگر کمک می‌کنند. این عضلات حدود 4 درصد از قدرت رکاب زدن را تولید می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close